Sommarens medlemsmöte avklarat! | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Sommarens medlemsmöte avklarat!

grill

SD Tomelillas medlemsmöte förflöt mycket bra, med stor uppslutning och trevliga människor och korv- och hamburgare-grillning i solskenet. Vi hade så många anmälda medlemmar att vi fick låna ihop bord och stolar lite här och var! Kul när medlemmarna kommer på våra möten! Det är så det skall vara!

Vi fick dessutom dagen till ära celebert besök av SD Syds ordförande Mikael Eskilandersson, som informerade om hur man skulle gå till väga för att bli godkänd som SD-kandidat till det kommande valet nästa år.eskilA

Samtliga medlemmar kommer i mitten på augusti att få hemskickat alla handlingar som behövs för att kandidera till kommun- och regionfullmäktige.

KANDIDERA!

Vi uppmanar alla medlemmar att fylla i dessa och skicka in dem till angiven adress så de kommer fram SENAST den 31 oktober!

Detta innebär INTE att du måste sitta med i fullmäktige, utan bara att du blivit godkänd som kandidat av SD Riks. Sedan diskuterar vi i SD Tomelilla vidare med dig om hur högt/lågt du vill stå på vår lista. Detta görs i början på nästa år. Vi måste ha långa listor så vi kan låsa dem så vi slipper tidigare vals situationer med tomma stolar och vildar som sitter på våra mandat.

Vi räknar nämligen med en stor valframgång och för det behöver vi stöd av DIG som är medlem! Ställ upp för ditt parti och dina åsikter!