Österlenhem skall sälja samtliga fastigheter… | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Österlenhem skall sälja samtliga fastigheter…

Öhem säljer…i Onslunda, Spjutstorp och Skånes-Tranås, enligt ett beslut i Kommunstyrelsen den 5:e juni, som stöddes av alla partier UTOM Sverigedemokraterna! Vi röstade mot, men blev nedröstade. Beslutet skickas nu vidare till Kommunfullmäktige för definitivt avgörande.

Man vill använda pengarna man får in för att bygga nytt i Tomelilla. Men vem har råd att bo i nybyggda hus? Det kostar lika mycket att bygga ett hus i Tomelilla som i Malmö, bara tomtpriset skiljer! Och vem som kommer att flytta in i dessa nya hus med höga hyror, det vet vi ju. Det blir folk som lever på bidrag.

Kontrakt är redan skrivet med en privat fastighetsägare om försäljning av samtliga dessa fastigheter, så endast kommunens godkännande återstår. Det är hemligt vem denne privata fastighetsägare är, men ingen köper fastigheter om man inte kan tjäna pengar på dem. Så hyreshöjningar är att vänta. En privat ägare kan påbörja en stor renovering av fastigheterna och därefter chockhöja hyrorna så inga har råd att bo kvar. Vem vet?

Kom gärna som åhörare på fullmäktigemötet den 17 juni i Folkets park då beslut tas.

Läs även YA från den 10 juni ovan. Och här finns ärendet på fullmäktiges lista, punkt 12, för den 17 juni.