Österlenhem säljer… | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Österlenhem säljer…

YA_130619…alla sina fastigheter i Skåne-Tranås, Spjutstorp och Onslunda, efter fullmäktigebeslut den 17 juni. Bara en sosse hoppade av majoriteten och röstade med sitt samvete mot en försäljning tillsammans med oss 6 i SD samt en i V, samt en i M som avstod från att rösta. Totalt 8 mot, en avstod och 31 för. Samt en jävig   moderat (ordf i Öhem) som inte röstade.

Resten av sossarna, resten av moderaterna, alla centerpartister, alla folkpartister, alla miljöpartister, den ende kristdemokraten, den ende SPI:aren röstade FÖR en försäljning!

Och 11 sossar röstade alltså för en försäljning (partipiskan har talat!) trots att det står i deras kommunala handlingsprogram för Tomelilla, senast ändrat år 2011, sidan 8, att: (Rubrik:) ”Bostad en rättighet”:

Socialdemokraterna i Tomelilla vill: inte sälja ut kommunala bostäder till privata affärsintressen.

Länk: http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarekommuner/Mall361411431111111222521921111111130/Var-politik/Kommunalt-handlingsprogram-for-Tomelilla/

Här talar man uppenbarligen med kluven tunga! Moderaterna styr helt enkelt skutan och sossarna bara åker med.

ohem_onslunda

Man ville ej heller säga vem den potentielle köparen är, eller vad han betalar. Man menar att fullmäktigebeslutet bara ger rätt att sälja till vem som helst, inte till någon speciell. Vilket ju är ännu värre, för nu bestämmer Öhem helt själva vilket pris dom skall godta och vilken köpare som dom tycker är ok. Vilken fastighetsspekulant som helst kan alltså komma ifråga.