Lägga ner skola och sälja ut lägenheter, det vill Sossarna! | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Lägga ner skola och sälja ut lägenheter, det vill Sossarna!

En sporthall

Debatt om hallbristen i Tomelilla fördes i går av Tomelilla IF handboll och ytterligare tre föreningar med politiker från kommunen. Utom MP och V. De tyckte väl inte det var så viktigt så de kom inte. Här framkom en del intressanta saker. Först så konstaterade SD:s representant, Jerker Ottosson, att investeringsutrymmet fram till 2017 är förbrukat tack vare beslutet om simhallen, som SD var emot. Faktum är att kommunen har så dålig ekonomi att det inte finns utrymme till några investeringar över huvud taget. Inte ens Byavägen har man råd att laga. Av övriga partier på mötet så bjöd M på valfläsk och lovade guld och gröna skogar. Man skulle få ALLT! Men vem tror på det? FP ville höja skatten och låna mer pengar. S vill lägga ned Onslunda skola och sälja ut ytterligare lägenheter hos Österlenhem, med början i Brösarp! Detta förnekades inte av den närvarande Torgny Larsson. Men inte vill man bygga en ny sporthall för det, inte! Läs vidare i Ystads Allehanda, ”Smärtgränsen är passerad”