Insändare svar till Birgitta Ekerot YA 2/3 | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Insändare svar till Birgitta Ekerot YA 2/3

De som borde skämmas är de som styrt Sverige

Svar till Birgitta Ekerot 27/2

Visst kan man låtsas som det är solsken när det ösregnar, men du blir inte torr för det, Birgitta. Man kan som olika politiker och ståuppare, dra ett skämt granen brann inte upp, kostar bara ett Netflix abonnemang. MEN verkligheten är likt väl kvar där ute. Eller så kan man som Morgan Johansson säga: Det funkar inte att ett land tar så stort ansvar som vi har gjort. Detta sägas i direktsänd tv där Johansson kritiserar Mattias Karlsson och SD för att berätta just detta internationellt. Ska vi fortsätta göra oss löjliga över våra utmaningar (läs problem) eller ska vi våga se verkligheten för vad den är?

Det är möjligt att det skadar Sveriges anseende internationellt, frågan som jag tycker är intressantare är hur många människor har tagit skada och kommer ta skada nationellt av den förda politiken? De ända som bör skämmas är de som styrt landet där vi är idag med förortskravaller, näst flest våldtäkter i världen, bostadsbrist, polisbrist, lärarbrist, militärbrist, indragen assistans för svårt handikappade, sjukhusnedläggningar, snart flest fattiga pensionärer i hela Europa, listan kan göras mycket längre, och detta mitt uppe i en högkonjunktur.

Birgitta får visst tycka att vi Sverigedemokrater svärtar ner Sverige internationellt, vilka som svärtar ner landet nationellt verkar inte Birgitta bry sig om. Skit i innehållet bara fasaden skiner verkar vara Birgittas motto.

Per Gustafsson

Sverigedemokraterna