I Fullmäktigemötet den 11 april… | Sverigedemokraterna i Tomelilla

I Fullmäktigemötet den 11 april…

…röstade vi på Folkpartiets motion om gratis kollektivtrafik i kommunen för de kommuninvånare som fyllt 75 år. Vilket röstades ner av den röd/blåa majoriteten (S+M). Eftersom ett tre-zoners kort som täcker Tomelilla kostar 520 kr i månaden tycker vi detta är för mycket för de fattigaste pensionärerna, vilket uppenbarligen inte de två ”arbetarpartierna” tycker. SD reserverade sig mot beslutet.

Vår motion om ordningsvakter vid fullmäktigemöten gick inte heller igenom. Dyker den vänsterextrema pöbeln som brukar störa våra möten upp i Tomelilla nu så visar de ju bara att vi hade rätt med vår motion. Då blir det rätt igen för SD alltså. Så de visar väl inte sina fula trynen här, förhoppningsvis.

Dessutom spikades det till slut att Tomelilla ska ha tre kommunalråd, vilket förstås är ett för mycket. Men S och M MÅSTE ju ha ett var, och sen får ju oppositionen vara glada att de till slut fick ett på 40%. Som tillföll C, men som SD rätteligen skulle haft eftersom vi är det största oppositionspartiet.

Så går det till i demokratin Tomelilla.