I dag i kommunstyrelsen… | Sverigedemokraterna i Tomelilla

I dag i kommunstyrelsen…

Simhall-Tomelilla-2… röstade samtliga partier där för ett badhus som får kosta 59 miljoner kronor. Alla utom SD. Kostnaden förskräcker. Risken är stor att kostnaden inte stannar på 59 miljoner utan skenar i väg. Och att det då går ut över andra verksamheter som skola och vård o omsorg. Och det har vi INTE råd med!

Vi förslår i stället att utebaden får utökade öppettider samt att skolbarnen bussas till annat lämpligt bad i någon närliggande kommun. Samtliga våra grannkommuner har (snart) nya fina badhus, som ändå kommer att vara större än ett eventuellt nybygge i Tomelilla.

Dessutom beslöts det att tillsätta en parlamentarisk grupp med syfte att utreda organisations- och arvodesfrågor. Där kommer våra två motioner om arvodessänkning för politiker med 20% rakt av samt minskning av antalet ledamöter i fullmäktige med en fjärdedel, att behandlas.

Detta skulle spara över en miljon kronor om året till kommunen. Vi får se om fler partier än SD sätter kommunens ekonomi före sin egen. Förmodligen gör dom inte det.