De nya nämnderna ratades av S och C. Så nu blir det dyrare organisation. | Sverigedemokraterna i Tomelilla

De nya nämnderna ratades av S och C. Så nu blir det dyrare organisation.

SD ville ha färre politiker i nämnder och styrelse samt halverat antal ersättare, men fick ge sig i arbetsgruppen för ett sämre förslag som vi ändå försvarade i fullmäktige för att inte få ett ännu sämre resultat.

Den nya nämndsorganisationen hade utarbetats av denna arbetsgrupp bestående av en man vardera från samtliga partier och förkastades av S som la ett förslag snarlikt det som kom från den borgerliga oppositionen, C + FP + KD. Detta gjordes redan i kommunstyrelsen och i kommunfullmäktige var det ingen annan än SD som försvarade det parlamentariskt utarbetade förslaget från arbetsgruppen. M la sig platt för S som vanligt och småpartierna, som borde försvarat arbetsgruppens förslag eftersom de varit med och utformat det, gjorde ingenting eftersom de då hamnat på samma sida som SD. Och det går ju inte.

Namnder Är detta den nya majoriteten i Tomelilla som vi nu ser födas, S + C + FP + KD? Fast det kommer att behövas ytterligare minst ett parti för att få majoritet efter valet. Vissa gör allt för att utesluta SD, verkar det som.

Se vidare i Ystads Allehanda.

Klicka på bilden för att förstora den.