Borgerliga oppositionen kommer med valfläsk | Sverigedemokraterna i Tomelilla

Borgerliga oppositionen kommer med valfläsk

Valfläsk

I förra veckans kommunstyrelsemöte kastade den borgerliga oppositionen fram ett papper som ingen annan tidigare hade läst som handlade om fler sommarjobb. Vill man ha stöd för ett sådant förslag presenterar man det INNAN kommunstyrelsemötet och inte som nu, mitt under det hela. Gör man på detta visat så är det bara för att man vet att ingen annan kommer att stödja förslaget eftersom ingen hunnit läsa det. Man vill ha det för sig själv, helt enkelt. Och för att SD inte av ”misstag” skulle stödja förslaget, så kastade man in brasklappen att s.k. ”ensamkommande flyktingbarn” skulle ha förtur till jobben.

Sen när alla andra röstat mot förslaget, som man ville, ringer man upp lokaltidningen och berättar hur hemska dom övriga partierna är som inte vill ordna fler sommarjobb till Tomelillas ungdomar! Och den liberala tidningen sväljer förstås allt med hull och hår och presenterar allt i en stor artikel både på internet och i papperstidningen!

Så skapar man valfläsk på ett enkelt sätt!

Läs artikeln i YA här: